Selasa, 23 Jun 2009

petang yang hot

jam 2.38 pm td, my mummy kol bertanyakan pasal permohonan yang aku di Pusat X pada 12 mei lalu.

mummy: long,puan di fak S ckp dorg xda pun terima permohonan along.
aku yg terkejut: hah?xda. aik,pelik juga. bek btl.
mummy: ya,dorg ckp gitu. pa kos yg along minta tu,program apa?
aku yg sdh start hot n nebes: kos K. program P. under penyelia Dr. I.
mummy: ok. mummy mau kol Puan Y pula. dorg suh refer p sana.
aku yg blur pula: ok.
mummy: bh,nnt mummy kol balik.
hbs ja koling2 sama mummy, aku masih lg duduk2 di sofa aku memikirkn mslh yg bru timbul, aish, x puas hati aku tau. pnyala geram. aku x duduk diam. terus merenung kosong tv di dpn mata aku. jam 3.00 pm mummy kol balik.
mummy: long,bl along hantar borang along tu?
aku yg furious: along hantar 12 mei hari tu, dalam jam 9 lbh sama satu org pompuan di kaunter.
mummy: dorg kata along hantar permohonan lmbt.
aku yg start bengang: aik,lambat?mummy,kalau by course, memangla tarikh tutup dia awal, bulan feb hari tu tp if by research, permohonan buka spjg thn.
mummy: oo...dorg kata along lambat hantar. if permohonan lambat, itu utk intake bulan N.
aku yg speechless: knp juga jd gitu, pelik juga. padahal kawan along yang hantar x lama sblm along hantar dapat ja pun.
***pastu mummy aku ckp sst yg btl2 bikin aku mau cubit2 ja org2an di Pusat X tu***
mummy: long, dorg kata teda nama along pun dalam sistem
aku yg sgt bengang: HAH!!!!bek btl. uik, lama sdh along hantar, by hand lg, nda kanla teda dlm sistem. dorg kasi hilang ka apa borang along tu. ish, teruk btl. napa juga jd gitu, pelik btl, e, geram.
mummy: tu la, mummy pun x tau ni. nanti jam 5 bru mummy blh kol Pusat X utk ckp dgn Puan Y sbb dorg mau cari dlu borang along tu.
aku yg hot: o...ok...hmm(dalam hati aku pnyala geram tahap gaban time tu)
mummy: bh, nanti mummy gtau pa yang jd k.
aku: ok..
hbs ja kol, aku start berfikir dari A-Z. hmm, pelik juga o...last2 aku kol lina bercerita apa yg berlaku. ceta pny ceta, rupa2nya result yang dia kirim p fak s pun msh dalam list, mau di verify kunun. aiseh, macam apa ja o...hmm, sabar ja la bt masa skg ni. harap2 la dorg di Pusat X ngan fak S dpt proses permohonan aku dgn cepat. tp yang lebih penting lagi, harap2 la dorg dpt jumpa borang permohonan aku tu. geram o bila fikir balik. sdhla aku hantar by hand, boleh2 pula missing in action. aiya. speechless aku. ok. sabar2. aku mesti bersabar spt yang disarankan oleh mr. bobo. sabar, sabar..hmm, x sabar menanti panggilan dari mummy skg ni...

Tiada ulasan: