Isnin, 12 Oktober 2009

3 days in a row

jumaat
mid. mcm besa aku p makan vege food. then mulalah aku merayau x tentu hala. then tiba2 teringat si fierah pesan beg belang2. so, p la aku mencari brg tersebut. ada mmg ada tp adik aku ni punyala cerewet. x mau ada kaler pink la. x mau ada kaler hitam la. adeh. penat aku mencari. kuar masuk kedai aku last2 jumpa juga. utk mengelakkan aku disalahkan atas kesalahan membeli beg yang bida, maka aku tlh m'mms gambar beg yang aku jumpa. tp disebabkan kualiti gambar x berapa baik disebabkan pencahayaan lampu, maka aku telah m'3g pula adik aku. baru puas hati. aku kasi tunjuk dia beg yang aku jumpa. aku suka beg ni. simple ja. n adik aku yang cerewet tu pun suka. ada dua kaler, coklat stripe putih, satu lagi cream stripe purple. 2-2 pun lawa, ada keunikan tersendiri bg aku. aku suruh adik aku pilih tp dia pun nda tau yang mana 1 dia mau. dipendekkan cerita, aku pun time tu malas sdh mau fikir, difikiran mau balik awal ja makanya aku telah beli kedua-dua beg. melayang duit yang bapa aku kirim begiu shj, huhuhu..xpala. mana beg yang dia x suka tu bg la sama aku, hehe..hasil dari jalan2 jumaat tu aku dpt 1 musical frame (aku suka frame ni, blh nyanyi2. nanti mau letak gambar mr bobo), baldi 6 gallon warna hijau (ya, aku beli baldi di mid. terdesak pnya pasal ni), soft toy watak monyet ngan buku conteng2 yang ada gambar beruang, comel woo..

sabtu
mula2 aku masuk sogo, tgk2 la barang yng mau dibeli kalau ada duit lebih. aku berkenan 1 baju. then aku p jalan tar. aku cari tudung ngan brooch. tp menyimpang pula aku beli kain. ni yang bikin aku lari dari bajet. skali mau withdraw duit dr cimb, system down la pula. aisehmen. dan kegagalan mengeluarkan duit dari cimb menyebabkan aku kurang mood mau shopping wpun sbnrnya byk sdh yang aku beli. hari tu aku xda mood sekaligus menyebabkan aku balik awal. time balik tu ada la org tanya aku mcm mana mau p kajang. aku dgn baik hatinya pun menerangkan. aku fikir stakat itu ja sesi bantu membantu aku ni sekalinya dia ikut la pula aku. yang x tahan tu, blh2 dia suh aku belikan tiket dia, ces. xpa. aku baik. aku tolong ja la. apa la salahnya tolong org kan. dipendekkan cerita, aku terlepas tren. hmm. terpaksa tunggu the next tren. sambil2 tunggu tren dtg, org tu bw ceta2. adaka di ajaknya aku p metro kajang. sori, aku x kuar dengan org aku aku x kenal lg hati budinya. aku pun menolak pelawaan berkali2 itu dengan sebaik2nya. then tren sampai. selamat aku. makin selamat bila tiba2 dia mau tukar destinasi dia p stesen S.B pula. bl dia ckp tq sama aku sbb tunjukkan dia jalan, baru aku terfikir sesuatu. x tau jalan ke kajang tp tau pula di kajang ada metro. aik, org ni kasi main2 aku ka apa. lantakla. yang pentingnya aku sampai juga ke bilik aku yang nyaman. hasil dari jalan2 sabtu pula aku dapat 3 kain (1 mummy punya, 2 aku. kepingin mau bt baju kurung bt koleksi), tudung 6 (3 mummy, 3 aku) 2 set brooch ngan kerongsang yang 5 biji utk rm10 tu (1 set brooch ngan kerongsang 5 biji tu mummy punya).

ahad
kuar lagi. mau jumpa si angah di sogo. sblm tu aku p mid, isi perut aku yang kelaparan dari malam sblmnya, huhu. ok. utk berjumpa si angah ni agak complicated route dia. disebabkn ada tren kontena tergelincir di atr segambut-putra, maka tren ke rawang dibatalkan dan tren akan berhenti di stesen KL. di stesen KL, spptnya bt interchange komuter. amik tren yang p laluan sentul tp sekalinya, tiba2la minah di platform tu bt announcement yang berbunyi begini "tren ke sentul akan tiba dalam masa 6o minit"..mana sanggup aku tunggu. so tanpa membuang masa aku cari alternatif lain. aku amik tren di pasar seni. turun di masjid jamek then amik pula tren ke bandaraya. dalam masa x sampai 30 minit termasuk perjalanan aku naik jejantas ke pasar seni, aku pun sampai di sogo. terus2 jumpa adik aku, temankan pula dia ni beli baju. hmm, byk duit dia. dari sogo p jalan tar lagi. aku beli lagi 5 tudung. then aku pun balik. sempat aku pesan ngan adik aku jangan lmbt2 p epot n jgn lupa bank in aku, hoho. time mau balik ni aku sgt2 bersyukur. kakak di kaunter tu tnya nak naik juga ka tren tu sbb mst ramai org, x semestinya dapat masuk. ya la, msti la crowded kn sbb delay ja keja tp aku cakap aku terpaksa jugala tunggu tren tu, aku manada alternatif lain. dpt tiket terus2 aku p tunggu di platform n x lama kemudian tren dtg. syukur, dpt juga aku naik. dlm tren aku sikit penat. terasa mau duduk ja tp xda seat. yang aku panas ni kan, ada la 1 guy, punyala x gentleman. adaka berebut tmpt duduk dgn aku, kurang ajar btl (mmg aku tgh hot time ni disebabkan kepenatan yang amat sgt). geramnya aku time tu, sabar ja la. so, sepanjang +- 30 minit punya perjalanan aku hanya berdiri sambil mengantuk2. at last sampai pun aku bilik. hasil hari tu hanyala makanan vege yang aku tapau di mid. aku makan puas2 malam tu,nyam3x...

Tiada ulasan: