Selasa, 13 Oktober 2009

tok tok tok

semalam hati aku berdebar2, nebes semacam ja. instinct aku kuat mengatakan sumthing will happen tonite. makanya aku x dapat tido melayan perasaan aku yang gundah tu. suddenly, tepat jam 0100 terdengarlah bunyi KRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGGGGGGGG yang sgt kuat. aisehmen, berbunyila pula penggera kebakaran ni. sdhla alarm ni btl2 terletak di luar bilik aku, btl2 menyakitkan telinga aku utk temporary. time tu aku tgh blur, ni fire drill ka alarm tu bengong. b4 dis ada bbrpa kali terjadi false alarm, tu yang aku mcm blur2 tu. aku on lampu. aku p amik suar pjg, sweater ngan tudung aku. aku m'jenguk ke tingkap. waa, org tgh matikan lampu n kuar dr bilik. uik, btl2 fire drill ka? serentak dgn itu, pintu aku diketuk. pelan ja ketukan tu. tok tok tok. aku buka pintu, adala perempuan yang pastinya ketua aras aku yang x pena aku nampak sblm ini berdiri di hdpn aku menyuruh aku b'kumpul ke court. ya la, aku mau turun la ni. b'siap2 la aku. rush punya pasal, terlupa pula aku mau bw hp. once aku jejak ja kaki di luar bilik, terus blackout 1 kolej. uish, agak panas aku sbb time tu aku tgh m'download kartun, mau habis didownload sdh lagi tu, huhu..

bergerak la aku dgn selambanya menuju ke tempat berkumpul. spt biasa, berkumpul ikut blok n catit nama. tp aku x pun report diri aku sama ketua aras. ya la, sdh ketua aras aku x kelihatan spjg sesi berkumpul tu, so aku pun malaslah mau m'cari2. sementara menunggu suma penghuni kolej berkumpul, dtgla jentera bomba dgn siren2nya. woohoo, kagum sebentar kesakaian mcm nda pena nampak benda tu (padahal masa cuti slalu ja nampak benda tu time mau amik mummy di opis). so, kuarla encik2 bomba beserta APAK2nya. as usual, spt thn2 sblmnya ada org dari jbtn bomba akan berucap dan diikuti oleh demo. aku pun menengok ja la wpun x konsentrat sgt.

hbs demo2, terus aku berjalan laju2 meninggalkan court. aku ikut shortcut. woo, rasa gerun pun ada juga sbb jalan yang aku guna ni, blok dia xda org huni. tiba2 aku disuluh. terpana mata aku skjp. "baru kuar ke dik?" tnya pci guard ..."xla. td lg. dh hbs dh. pci, bl dorg nak on karen ni blik?".."x tau la, lum ada arahan lg".."laa"..berjalan la aku dlm gelap menuju ke blok. sampai di blok ada dua org bdk. aku tnya lagi soalan yg sama. jwpn dorg "x tau la kat mana nk on letrik balik"...hmm, aku x puas hati dgn jawapan dorg tu.

sampai bilik, karen masih belum ada. aku buka pintu bilik luas2. aku tgk jam hp aku, 0212. uish, lama juga kali ni pnya fire drill. x lama kemudian bru ada karen. aku pun menyambungla kegiatan m'download aku sehinggala ke subuh.

Tiada ulasan: