Isnin, 12 Oktober 2009

pengalaman naik flight

k. aku mau ceta pengalaman aku naik flight baru2 ni. hari tu flight aku jam 10.45 am but due to some reason yang aku pun x pasti apa sebabnya telah menyebabkan waktu penerbangan aku di retime ke 11.25 am. aku pun syukur jugala sbb jam 10.10 am tu aku masih lg Q utk check in. dgn terubahnya waktu flight aku maka aku masih mempunyai kesempatan utk check in sblm kaunter ditutup. slps check in, aku pun lepak2 dgn mummy. then dalam jam 10.50 am aku p balai berlepas. dalam balai berlepas ni, tiba2la pci polis tu suh aku buka beg sandang aku. aku pun pelikla tp tanpa byk soal buka ja la beg aku tu. then dia tgk laptop aku. at the same time dia minta ic aku. uik, aku ada buat salah ka ni? pastu tiba2 dia tnya "dik, apa yang bertampal di ic ni?" (di ic aku ada sticker putih yang bertampal ngam2 di bwh gambar aku. mmg bida tapi aku malas mau buang)so aku pun jwbla.."o, yang ni org tmpt driving lesen sy yang tampal time daftar kusus memandu hari tu"..."oooo.."..pci tu agak berpuas hati dgn jawapan aku..then dia ckp lg.."knp ko x ckp sama pci, blh pci suruh org lesen memandu ko tu buang sticker ni"..aku pun ketawa ja la, nda tau mau ckp apa tapi aku perasan polis2 dari yang tua sampai ke muda tgk aku. pelik. lantakla. maka aku pun berjalanla dgn steadynya ke pemeriksaan emigresen pula. di ruang menunggu aku sempat kol mr bobo. alahai, bestnya kalau kami sama2 flight kn. tp cuti dia pjg, sebulan. aku ni 2 minggu ja, itupun pandai2 ja bt cuti sendiri. bila kena panggil masuk kapal sdh baru aku matikan kol. pergerakan masuk ke kapal sgtla lidut, boring aku berdiri menunggu org masuk n amik seat masing2. akhirnya kapal berlepas lewat 20 minit dari waktu yang dijadualkan. dalam kapal aku rasa x selesa. time tu aku tgh demam bercampur selsema bercampur batuk. sungguh x selesa. kdg2 aku terlelap sekejap sambil perut aku meronta2 kelaparan minta diisi. "ya kan, mana makanan ni?" suara hati aku berkata. hampir sejam kemudian perut aku dapat apa yang dia mau. dalam demam2 tu, hbs juga suma makanan yang kena bg. mmg aku lapar sgt la kali time tu. then hbs makan aku mau minta air suam, mau makan ubat. kepala aku mcm denyut2 sdh time tu. rasa x selesanya sgtla x menyenangkan. so aku panggil la steward ni, minta air n x lama kemudian dia pun dtgla membawa segelas air. suddenly, sesuatu yang x dijangka terjadi. gelas tu terlepas di tangan aku maka tertumpahla air, basahla seat tgh2 n baju aku sikit2. nasib bek la seat tgh tu xda org. cpt2 steward tu amik tisu. berabis dia minta maaf. aku pula rasa bersalah sbb aku rasa mcm salah aku ja air tu tumpah, huhu. spjg dlm flight kn, aku rasa 3 org (1L, 2P) yang duduk paling belakang ni x tido. asik2 aku dgr suara dorg ja. ketawa la, bergurau senda la. topik yang dorg ceta ni pula pasal muka la, pasal garangla n apa ntah topik yang aku x dpt recalled. kdg2 aku ketawa sendiri dgr dorg berceta. teringin aku tgk muka dorg so aku ni pun pura2 la berdiri regangkan badan. yes, nampak!! pastu aku duduk balik sambil tersenyum2 (hmm, aku ni time sakit2 pun bz body)

setelah hampir 2 jam 1/2 dlm flight akhirnya aku sampai kl. turun kapal terus on hanset gtau mummy ngan mr bobo yang aku sdh sampai epot. time mau amik luggage tiba2 nampak KM Sabah. o, rupa2nya aku sama flight dgn dia. dapat ja luggage terus p naik erl. x sabar aku mau sampai bilik time tu. x selesa sgt sdh time tu. difikiran aku mau tido ja. hehe, sempat aku tido dlm erl. sampai kl sentral, amik komuter pula. akhirnya aku sampai ke bilik dan terus tido setelah kol mr bobo kejap.

Tiada ulasan: