Sabtu, 22 Ogos 2009

170809

masa: 0900++
hari: isnin 170809
venue: fakulti
pagi tu aku p fak utk berjumpa penyelia. b4 that mau print di keska sekalinya ada la minah foreign ni. punyala lama dia m'print. mmg sgt2 lama. keboringan aku ngan mun tunggu. x cukup dgn tu, ada lg sorg foreign yang x mau melakukan effort utk civer dpn proposal dia. adaka mau main copy n paste ja. hmm...
masa: 1200-1630
venue: kafe, bilik
amik kucing jantan di tepi jalanan tanpa berfikir pjg. di kepala mcm2 aku fikir. penyelia suh aku tukar banyak benda. aiseh. bayangkan last minute. sdhla mau hantar ptg tu juga. aku pun x terkata apa2 sdh. bersusah payah aku mencari jurnal2 baru utk bt literature review ngan cari rujukan utk methodology. alhamdulillah siap juga wpun aku rasa cincai dan sgt2la x sempurna. itu ja yang aku mampu lakukan disaat2 akhir. time aku tgh kelam kabut siapkan proposal tu sempat lagi mummy aku bawa bercerita. aiseh. nda pa la aku tau mummy excited mau jumpa aku. pas siap edit2, tambah2 apa yang patut then aku p print. 3 set. mahal o. ntah brp belas ringgit aku byr, x ingat sdh. siap bind terus hantar p kaunter pusat. sempat. syukur lagi sekali.
masa: 1630++
venue: dalam bus zon *
aku teringgat aku terlupa kuarkan kucing yang aku amik td. harap2 xda pa2 yang jd ngan hamsters aku. dalam bus aku kesakitan telinga mendengar 1 org budak perempuan ni bercakap. bayangkan spjg perjalanan balik kolej dia x henti2 bercakap. bising btl. sakit telinga ngan kepala aku. geram, geram
masa: still 1650++ - 1730++
venue: kafe, bilik
aku buka bilik, tgk rumah askar ngan awam sdh terbalik. ok. aku nfikir yang bukan2. aku cari kucing tu n aku nampak si askar di bawah kuku kucing tu. aku x mampu kata pa2. mun kata dia dh nk menangis. aku olak bkn dh nk nangis tp mmg dh nangis dh. aduh. sedihnya aku. then mun tiba2 ckp hamster aku msh bergerak. pa lagi mun pun teruslah amik penyapu pukul kucing tu. terlepas ja si askar dari kucing tu terus aku amik dia letak atas meja. berdarah bh hamster aku. makin teruk aku nangis. mun pula terus menyambung operasi menghalau kucing tu. puas hati aku bila dpt pukul badan kucing tu. geram. pas tu aku cari si awam. sedih. x jumpa. mesti sdh masuk dlm perut kucing tu. cian bh.sedihnya aku. aku tgk askar. aku pindahkan dia balik ke dalam sangkar. tapi mcm xda pergerakan ja dari dia. aku nangis ja sepanjang masa ni. mun yang tolong kemaskan bilik aku yang lantainya bersepah disebabkan hunting season oleh kucing jantan tu. sedihnya. aku x terkata pa2.
masa: 1730++ - 2200++
venue: bilik, bus stop, stesen komuter, sogo
masih menangis sambil kemas2 barang yang mau dibawa. aku tinggal ngan famili aku selama 4 hari. dorg dtg tgk aku konvo sambil jalan2 di kl. sambil kemas2 aku kol mr bobo. minta maafla ah mr bobo, bakal binimu ni mmg cengeng. pas siap kemas2, aku p bus stop tunggu bus. syukur aku x payah menunggu lama utk bus dtg. dlm bus n komuter, aku sempat ceta2 ngan shikin. unfortunately aku sampai lambat p sogo (aku janji ngan mummy aku jumpa di sana) due to komuter yang asik2 delay. bikin panas juga o. tahu ramai org, sediakanla byk train. at last, jam 2040++ baru aku sampai sogo. then, bermulalah episod aku mencari barangan2 utk dibeli. pastu balik hotel. penat. teringat2 hamsters aku.


Tiada ulasan: