Ahad, 2 Ogos 2009

HANYA PELAJAR TAHUN 1 DAN 2 JA K !!!

venue: aras 3 blok kolej aku
masa : 1100++


kunci bilik kwn aku tertinggal di bilik so aku pun p la jmpa pompuan penting blok aku ni utk minta kunci. kt panggil pompuan ni X. aku ckpla bek2 ngan X ni skalinya dilayan aku mcm aku ni bdk2 thn 1 (haha, mmg aku bdk thn 1 pun). aku bt dek ja la ngan sikap dia ni, ye la, aku ni kn nk meminta pertolongan, kenala sabar TAPI, makin byk la pula soalan dia ni. hati aku dh start panas dh time tu.

aku yg sopan: kak, sy nk minta kunci bilik kwn sy blh?
X : napa x srh dia turun sendiri? (baca smbil membayangkan muka kerek sorg pompuan yg x tau reti bhsa)
aku : erm, sbb dia xda pakaian yang sesuai utk turun.
X : turun je la sendiri amik kunci (suara agak tinggi. makin kerek muka dia)
aku : diam (hati aku hot meronta2 nak gtau si X ni spy faham keadaan yg berlaku)

pastu dia p pantry utk cuci tgn dia

X : awk ni x turun gotong royong ke?
aku: x. (o, pttla ada bdk tgh cat2 blok, ada gotong royong rupanya)
X : napa x turun? kn dh tampal memo?
aku : sy x tau pun ada gotong royong. x baca pun memo. (btl,aku mmg x baca memo)
X : bkn memo je tampal, td sy siap bt announcement ngan ketuk2 bilik lg.
aku : diam x terkata (aik, aku rasa aku x dgr pun announcement or org ketuk bilik aku)

pas X siap cuci tgn, aku pun ikutla si X p pusat operasi dia

X : pe no bilik?
aku : ***
X : xdela kunci spare bilik tu.
aku : xde ke?
X : xde. (smbil mencari2 lg kunci di board kunci yg besar)
aku : ok. xpela..



then aku naik atas, ceritakn apa yg terjadi sm kwn aku tu. aku tnya gak dia ada dgr ke org ketuk pintu, dia kata xda pun. cesss, pandai pula X ni bt ceta. pastu bermulalah operasi kmi mengerjakan pintu tu. bermacam2 kaedah kmi try tp x gak dpt2. ngam2 time kmi tgh berusaha buka pintu tu mr bobo kol. dia pun bg la juga idea2 yang bernas tp malangnya kmi xda kudrat sorg lelaki utk membuka pintu itu, huhu...akhirnya kmi pun pasrah. so, kwn aku pun stay la ngan aku malam ni. ok. tu ceta sblh pagi, ni ceta sebelah ptg plak..


venue : aras 3 blok kolej aku gak
masa : 1400++

kmi ni nk turun makan. pastu tetibala pula kmi ni ditegur oleh sorg pompuan plak. kt panggil pompuan ni M.

M : hah, tahun berapa ni? (sergahan dgn nada suara yang tinggi)
kwn aku : thn 1, master.
aku : sama.
M : bdk master pun part dari kolej ni gak. napa x dtg gotong royong? (dia ckp dlm satu intonasi suara yang cukup menyindir)
kmi : kmi x tau ada gotong royong. (mmg kmi x tau k!)
M : awk fak mana?
kmi : FST
M : jd R.A ke? (tnya dgn muka ngada2)
kmi: ya.
M : apsal x dok umah sewa je? (lagi ngada2)
kmi : senyap (x tau nk ckp pa. aish, sebok je la M ni)
M : hah, ni nk p mana ni? (menyergah kmi lg)
kmi : makan.
M : pas bungkus makanan nanti, cpt2 balik, bt kerja gotong royong ni. suma org kena buat. (cakap dgn kerek yang amat2 sgt)
kmi : sbnrnya...(kmi pun ceritakanlah kejadian pasal bilik terkunci tu)
M : ooo..time susah baru nk jmpa felo ek. turun gotong royong xnak pula. keci hati felo. (menyindir lg. wei, kmi x dpt pun kunci tu tau, so blh dianggap sesi meminta tolong ngan felo adalah kosong, sifar, nil, zero, so bt pa ko nk keci hati)
aku : sori (eheh, smpt lagi aku ckp gitu wpun aku x puas hati ngan layanan dia tu. kwn aku diam ja sbb aku gerenti dia tgh hot ngan M ni. M, aku pun keci hati ngan ko la, huh, M ngada)

time makan tu mmg xda mood. dh org x tau ada gotong royong, mcm mana juga. kata ada ketuk pintu tp kmi x dgr pun org ketuk pintu. x puas hati. lgpun xkn nak blame kmi ja. aku tgk bdk aras aku pun ramai x turun. ada yg siap cuci2 bju ngan cuci periuk nasi lagi. balik dr makan, kmi ikut jalan jauh sket utk mengelakkan diri dr terserempak ngan M yg kerek tu. pastu aku kol kwn aku yang pena dok blok yang aku huni skg, aku p tnya dia mmg M tu mcm tu ka.

aku : huhu, kmi ada gotong royong td.
kwn aku2 : ko p ke? ko xyahla p. dok diam2 je dlm bilik. kalau dia ketuk pun jgn buka.
aku : huhu. ko tau tak kmi kena sindir oleh M. manala kmi tau ada gotong royong. memo pun x baca tau. sakitnya hati dgr dia sindir2 tu. mmg M tu mcm tu ke?
kwn aku2 : a'ah, dia mmg mcm tu. kerek, perasan bagus.
aku : huhuhu...btl3x..


dpt ceta jap ja ngan kwn aku tu. sempat gak ucapkan dia congrate ngan goodluck utk keja bru dia. ok. tu ceta sblh ptg. ni ceta sblh malam plak.

venue : aras 5 blok kolej aku lg
masa : 2000++

aku : eh, ni memo tu (smbil aku tunjukkan kwn aku memo yg tertampal di board). aik, terang2 tulis sini hanya pelajar thn 1 ngan 2 ja dtg yang wajib. aiseh, M ni mmg nk kena ni.
kwn aku : ish. kalaulah aku jmpa memo ni awal2, mmg aku jwb si M tu, aku tunjuk lg dia memo ni kat muka dia.
aku : geramnya aku. dh la td dia layan kt mcm kt ni bersalah btl. dh tu, bl tgk memo plak juz bdk thn 1 ngan 2 ja wajib. e, geramnya.


aku amik memo tu. aku nk highlight PELAJAR TAHUN 1 DAN 2 tu. geram btl. kesimpulannya, hari ni adalah hari sakit hati sedunia disebabkan bertemu pompuan2 kerek. hmm, x blhka dorg layan org bek2 sikit. tau la dorg tu master, felo lg, tp jgnla dilayan org mcm dorg tu ja yg bagus. suma org ada perasaan k, ingat, perasaan. cubala dorg layan kmi bek2 kn, x juga aku tulis kisah dorg, x juga kmi sakit hati ngan dorg n kmi pun still blh consider kmi kena marah x turun gotong royong. mmg kmi cadang nk juga p tolong2 pas makan tu tp mcm dh tawar hati mengenangkan sikap dorg tu. so, pa blh bt, kmi hny mampu melarikan diri dari bertemu dorg, hoho...
***aku rindu felo2 blok lama aku. mereka2 sgt baik dan ramah mesra.***

Tiada ulasan: