Sabtu, 15 Ogos 2009

nilai RM5.00+RM2.00

semalam aku amik baju yang tertetas jahitannya dan suar jeans yang aku minta pendekkan sikit sama 1 tailor di pusanika (mmg tu ja pun kedai jahit yang ada sana). awal2 lagi mak cik ni layan aku x seperti sorg customer, x ramah-tamah langsung. ok. aku masih mampu tersenyum. pastu aku cakapla mau amik baju ngan suar aku, mak cik tu pun bagila aku pnya baju. suar jeans pula dia suruh cari sendiri di rak kedai dia tu. aku pun mencarila, jumpa. aku tgk la suar jeans aku ni, "aik, napa mcm pendek sgt ni?". aku dh bt muka dh time tu, rasa mcm len mcm ja suar aku tu. pastu tiba2 mak cik suh aku bayar RM 2 utk baju aku tu. aiseh, baru ja aku berprasangka baik terhadap mak cik tailor tu sebab x mengenakan cas terhadap baju aku. ya la, time aku bayar hari tu dia siap ckp mak cik x kira harga jahit ni. dalam hati aku time tu mesti mak cik ni mau beramal, so dia bg la aku free charge utk jahit baju aku yang hanya tertetas sebanyak 15 cm tu. malas mau byk soal, aku bayar ja la. sampai bilik, aku tgkla baju aku tu. Ya Allah, terkejutnya aku. punyala bida jahitan dia tu, x kemas langsung. sdhla benang x sama kaler. aku tunjukkan ngan mun n lina (lina ada di bilik aku smlm, tgk pesta konvo sambil melakukan lawatan ke bilik aku), mun cakap mmg x kemas jahitan yang mak cik tu bt, lina pula aku x ingat pa dia ckp. 2 ringgit sekadar utk jahit tetasan yang pendek, hmm.bukanla aku berkira sangat pasal duit ni tapi kalau boleh biarlah kualiti setanding dengan harga. pastu tadi plak time aku mau p makan, aku pun amik la suar yang aku potong smlm dari almari aku. aku try. aiseh, kali ni rasa x puas hati aku makin meluap2. tingkai suar aku, tingkai! bagi sapa2 yang x faham apa tu tingkai, tingkai ni maksudnya pendek (perkataan ini hanya sesuai digunakan utk kain dan suar ja). punyala aku geram. aku tunjuk ngan mun, terkejut dia tgk. apasal pendek sgt dia ckp. betapa terkejutnya mun, terkejut lagi aku. mun kata kalau dia jadi aku mmg dia dh ckp dh dkt mak cik tu apasal suar ni pendek sgt. huhu, mmg pendek suar tu. mmgla blh pakai lg tp, ish, susahla mau ckp, bida bh, bida. geramnya aku. x puas hati btl. mmg ramai sdh kawan2 aku cakap kedai tu nda ok tapi tu ja la option yang ada dan terhampir dalam kawasan kampus ni. sekali kena la pula kejadian sebegini dengan aku, hmm. x pasal2 skg aku berura2 mau beli suar baru. moral of the story, len kali x mau potong suar di sana n mesti check condition baju, suar atau pa2 ja yang dihantar on the spot.

Tiada ulasan: